mandag den 4. marts 2013

Hæklet ugle...eller monster ???

Ja, denne her er bestemt ikke det kønneste jeg har lavet. 
Men der er faktisk en god mening med galskaben ( tro det eller ej )
Min lillebror, som går en del på jagt, ringede for noget tid siden for at høre om jeg kunne hækle en lokkeugle til ham. Lige til at starte med undrede jeg mig meget over spørgsmålet og ikke mindst, hvad man lokker til med en ugle !! Nu er jeg jo ikke lige så meget inde i jæger verdenen.

Men ser i, jeg fik en forklaring og så gav det mening :)
Med en ugle lokker man krager til, fordi kragerne vil flyve tæt på uglen for at skræmme den væk fra deres område. Og så skulle det være nemmere at komme til at skyde dem.
Så fik i også lidt jæger teori og jeg håber jeg har forklaret det rigtigt :)


Lige nu ser uglen ret underlig ud. Den skal have vinger, men for at den ser mest rigtig ud skal der sys due vinger på den. 
Ja, det er ikke så lidt teknisk at være jæger :)

Man kan købe lokkeugler, men som jeg forstod det så er de lavet af plastik og så kan de give genskind og så skræmmer de jo kragerne væk i stedet for at lokke dem til.

Nå, nok jæger snak. 
Jeg har understreget overfor min lillebror at jeg gerne ville lave den, men vil ikke love at den virker ;)



5 kommentarer:

  1. Selvfølgelig virker den, den tør ikke andet.:-))

    SvarSlet
  2. Ja jeg tror da også den virker

    Sikke en masse vi der lærte om lokke uglens liv

    Flot tørklæde du har lavet

    SvarSlet
  3. Ja, særlig rar ser den ikke ud ... jeg tror mit barnebarn ville mene det er et monster .. thi hi ... spændt på at høre om den virker :o)

    SvarSlet
  4. Håber den virker efter hensigten :o)

    SvarSlet
  5. Sikke da en finurlig ide, men spændende at lære noget nyt :)
    - og så syntes jeg nu da den er ganske fin!

    SvarSlet

Jeg elsker at få kommentarer fra jer og læser dem ALLE med stor glæde :)
Jeg forsøger at svare på alle kommentarer, men nogle gange kan der måske godt gå lidt tid inden det sker :)